En Ny Digital Värld
Vi lever idag i en digital värld där den tekniska utvecklingen påverkar hela samhället. Vi på Voicedesk ser detta ur ett positivt perspektiv och vi arbetar med att ständigt förbättra våra arbetsmetoder och använda digitala verktyg som en stor del av våra processer.
Covid pandemin har även medfört att miljontals människor runt om i världen har börjat arbeta hemifrån. Personliga möten har ersatts med webbkonferenser och nya arbetssätt och rutiner har införts runt om i världen.
Tidigare har det funnits ett visst motstånd hos arbetsgivare när det gäller distansarbete, digitala intervjuer, webbmöten och flexibla arbetstider men man ser nu att det skiftar, pandemin har visat att det inte bara finns ett bra sätt att arbeta, utan många.
”Facebook, har sagt att hälften av alla anställda ska få jobba hemifrån om 5-10 år. Spotify har också gått ut med att de anställda ska få möjlighet att arbeta hemifrån permanent, om de vill göra det.”
Steg för steg
Digital rekryteringsprocess
Behovsanalys & Kravprofil
Behovsanalys, kravprofil och kontakt med er som kund sker över videomöten och telefonsamtal.
Annonsering
Annonsering och sökning i våra nätverk sker online och via datadrivna kampanjer.
Search Screeningtester
CV granskning och Screening är automatiserat och sker via vår kandidatbank.
Intervjuer
Kompetensbaserade intervjuer genomförs över videomöten.
Kundspecifika tester & Urval
Personlighet- och begåvningstest sker digitalt där kandidater får utskick via email.
Kandidatpresentation & Kundintervju
Kandidatpresentation och Kundintervju sker som ett videomöte.
Referenstagning
Referenstagning sker därefter digitalt.
Val av kandidat & Uppföljning
Erbjudande av anställning sker även online genom ett digitalt anställningsavtal.
Hur går det då till när hela processen är digitaliserad för en roll som ska arbeta på distans?
Kundcase
Onboarding
RÄTT KOMPETENS PÅ RÄTT PLATS
Lätta att samarbeta med
Voicedesk är lätta att samarbeta med, innovativa och kommer alltid med nya, goda idéer för effektivisering. Agenterna hanterar professionellt alla frågor och social media, helt enligt vår jordnära tonalitet, och vi upplever en tydlig kvalitetsförbättring i våra kundservice-mål.
Chérie Dahlin
Kundservicechef Granngården AB
Processen är väl genomtänkt
Processen är väl genomtänkt samt mycket väl genomförd och gav bra underlag inför intervjuer hos oss som arbetsgivare. Ni har varit väldigt lyhörd för våra önskemål och har en hög förståelse för kundserviceyrkets utmaningar vilket lett till bra kandidater som väl matchat våra förväntningar.
Jessica Thomé
Kundservicechef Skruvat /Bythjul