Extern kundtjänst

Outsourcing i Spanien

Voicedesk hjälper er att outsourca kundservice och kontorsnära tjänster. Med oss kan ni bli mer kostnadseffektiva och spara upp till 40% -50% jämfört med om ni utför arbetet själva.

Kundservice – Support – Innesäljare – Orderhantering – Administration

Outsourca kundservice och andra kontorsnära tjänster

Kostnadseffektivt och kompetenshöjande

Till Voicedesk kan ni outsourca er kundservice eller andra kontorsnära tjänster.  Ni kan välja att lägga ut delar av eller hela er verksamhet, upp till 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan – 365 dagar om året. Vi hanterar samtliga nordiska språk samt bl.a. engelska, spanska, franska och tyska.

Kontoret finns i soliga Fuengirola i Spanien där vi arbetar snabbt och effektivt för att alltid anpassa oss till era processer och stödja er verksamhet på olika nivåer.

Många av våra konkurrenter satsar på att ”fylla upp platser” på deras kontor, men med den filosofin rekryteras fel människor till fel arbetsuppgifter. Vi på Voicedesk fokuserar istället på att arbeta med kvalitet för att få fram rätt talanger med stark vilja att lyckas och göra bra ifrån sig. Vår outsourcing är certifierad enligt DNV GLs standard vilket gör att vi kan bidra till en kompetenshöjning, både hos branschen som helhet samt hos den enskilda rekryteraren.

Voicedesk satsar extra på:

  • En arbetsmetodik där dokumentation och förbättringsarbete är några av våra viktigaste byggstenar
  • Kostnadseffektivisering – Ökad lönsamhet
  • Flera språk under samma tak
  • 24/7 – 365 dagar om året
  • Certifierad rekryteringsprocess – Högpresterande personal
  • Vi är en partner som satsar på hög trivselfaktor på kontoret
  • Dedikerade agenter till fasta priser
  • Den senaste tekniken inom stödsystem, exempelvis ärendehanteringssystem, CRM system, Sales Intelligence system m.m

Steg för steg

Vår Outsourcingprocess

ikon

Nuläge & Målanalys

Vi startar varje samarbete med en grundläggande nulägesanalys för att få en god inblick i just ert företag, er bransch och ert erbjudande. Utifrån det prioriterar vi vilka områden som är viktigast att förändra eller utveckla, och fokuserar mycket på er framtidsbild.

ikon

Design & Genomförande

I denna fas definierar vi strategier, metoder, strukturer och verktyg som skall användas. Vi upprättar handlingsplaner där konkreta kvalitativa resultat och insatser bestäms gemensamt. Därefter startar vi uppdraget med utbildning, träning och onboarding.

ikon

AB-Tester & Resultatanalys

Som er proaktiva partner genomför vi alltid A/B tester för att ni som kund enkelt ska kunna få en överskådlig vy av förbättringarna som skett i de relevanta nyckeltalen.

Yrkesområden ni kan outsourca till oss:

Är det dags för en utökning inom Försäljning eller Marknad? Vi hjälper er att hitta rätt talanger.

Söker ni nya medarbetare inom Kontor och Administration? Vi hjälper er att matcha rätt kompetens till er verksamhet.

Söker ni efter ny personal till er IT avdelning och behöver hjälp att rekrytera rätt kompetens? Vi hjälper dig!

Vår rekryteringsprocess

Voicedesk är certifierade enligt DNV GLs standard för certifiering av rekryterare och kan därmed bidra till en kompetenshöjning både hos branschen som helhet samt hos den enskilda rekryteraren.

Med kravspecifikationen som grund utformar vi en annons där de överenskomna kraven på kunskaper och kompetens samt efterfrågade personliga egenskaper tydligt framgår. Vi söker även direkt i vår egen databas där tusentals kandidater finns registrerade.

Vi har möjlighet att fånga upp kompetenser runt om i landet som kan tänka sig att flytta för arbete på annan ort, vilket underlättar och effektiviserar rekryteringsprocessen.

Vi kan även hjälpa er att rekrytera och bemanna till era kontor i Sverige.

Vårt kontor i Fuengirola, Spanien

Stödsystem

Vi vet hur viktigt det är att ha riktigt bra digitala verktyg när man outsourcar en del av sin verksamhet. Vi kan alltid sitta i kundens system, men vi kan även erbjuda marknadens bättre system när det gäller:

fem

Lätta att samarbeta med

Voicedesk är lätta att samarbeta med, innovativa och kommer alltid med nya, goda idéer för effektivisering. Agenterna hanterar professionellt alla frågor och social media, helt enligt vår jordnära tonalitet, och vi upplever en tydlig kvalitetsförbättring i våra kundservice-mål.

Chérie Dahlin, Kundservicechef
Granngården

recension

Mycket nöjd!

Mycket nöjd! Ni förstod verkligen vad vi letade efter och har hittat helt rätt personer för uppdraget. Ni har rekryterat en fantastiskt arbetsgrupp! Jag tycker att era processer går snabbt, smidigt, strukturerat och professionellt.

Ingela Ekberg, Produktionschef
Mekonomen

fem

Processen är väl genomtänkt

Processen är genomtänkt samt mycket väl genomförd och gav bra underlag inför intervjuer hos oss som arbetsgivare. Ni har varit väldigt lyhörd för våra önskemål och har en hög förståelse för kundserviceyrkets utmaningar vilket lett till bra kandidater som väl matchat våra förväntningar.

Jessica Thomé, Kundservicechef
Skruvat / Bythjul

Så är det att jobba hos oss

Jag har arbetat på Voicedesk sedan 2021. Älskar enkelheten med Spanien och trivs väldigt bra på kontoret tillsammans med mina medarbetare och chefer.

Magnus Nilsson
Kundservice – Mekonomen

Ett urval av våra kunder

Kom igång

Låt oss berätta mer hur vi kan hjälpa er

Kontakta oss så berättar vi mer.

Bli kontaktad av oss

Låt oss berätta mer om hur vi kan hjälpa er.

Obligatoriskt